سیری در آیات ولایت و امامت، جلد ۴ بررسی نظریه عصمت

چهارمین جلد از مجموعه کتابهای «سیری در آیات ولایت و امامت» تألیف حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته،‌ با محوریت آیات و روایات مرتبط با امامت و ولایت، ‌به بررسی نظریه های عصمت از دیدگاه شیعیان و مخالفان شیعه می پردازد.

یکی از نکات برجسته‌ این کتاب، شیوایی و پرهیز از بیان پیچیده است. استاد معظم در این اثر نخست به تبیین معنا و مفهوم عصمت و ضرورت و کیفیت آن می‌پردازند؛ سپس با استناد به آیات و روایات عصمت مطلق فرستادگان الهی و ائمه اطهار علیهم السلام را اثبات نموده و شبهات و نظرات اهل سنت در مورد عصمت را نقد می‌نمایند.

این اثر گرانبها در سه فصل تدوین یافته است که فصول و برخی از مطالب مندرج در آن‌ها به طور مختصر در ذیل مورد توجه قرار می گیرد:

فصل اول شامل: طرح موضوع،‌ معنای لغوی عصمت،عصمت در منظر عقل و منطق،‌ادله‌ی نقلی عصمت،‌ اثبات عصمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از دیدگاه آیات و روایات،‌ کیفیت عصمت،‌ عصمت از مقوله‌ی علم.

فصل دوم شامل: عصمت در منظر علمای عامه،‌ قول جصّاص و آمدی در زمینه‌ی عصمت،‌نقدی بر ادله‌ اهل سنت،‌ بررسی مشورت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در وقایع احد، ‌احزاب و بدر، ‌سخن پایانی در مورد ادعای مخالفان شیعه و چکیده‌ی فصل.

فصل سوم شامل: اتهامات یازده گانه ی اهل تسنّن به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از جمله: تهمت بت پرستی، ‌افسانه‌ غرانیق ،‌ سحر و جادو شدن حضرت صلی الله علیه و آله و سلّم،‌ ترس از پیک وحی؛ پاسخ حضرت امام رضا علیه‌السلام به شبهات عصمت،‌ پاسخ‌های خدشه ناپذیر به اتهامات وارده و چکیده‌ فصل.

قیمت این کتاب: ۶۰۰۰۰ ریال می باشد. برای تهیه این کتاب می توانید به آدرس: قم، خیابان معلم، معلم ۱۴، پلاک ۸ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۹۱۶۰۰۲۵۳۷۸۳۹۱۶۰ تماس حاصل فرمایید.