نتیجه بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام شناخت حقائق عالم خلقت و ایمنی نسبت به مکاتب باطل است

حضرت آیت الله یثربی مدظله در دویست و هفتاد و یکمین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، امتیازات و ویژگی های هادیان دین را برشمردند.

این جلسه که در شامگاه چهارشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۷، مطابق با ۲۷ ربیع الاول ۱۴۴۰ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: نزد اهل اندیشه مسلّم است که افرادی که مامور ابلاغ پیام الهی به مردم هستند، باید دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی باشند. این ویژگی‌ها در محتوای تعالیم آنان و نیز در شخص آنان، جستجو می‌شود.

استاد معظم افزودند: وجود مبارک رسول اکرم صلی الله علیه وآله با محتوای پیامی که حقیقت‌اش برانگیختن فطرت انسانی بود و با دارا بودن فضایل شخصی غیرقابل انکار از جمله صداقت، پاک‌دامنی و امانت‌داری، دارای جذابیت بودند که نتیجه‌ی آن گرایش و اقبال مردم به ایشان و دیانت الهی گردید.

معظم له با استناد به منابع روایی در مورد خلقت حضرات معصومین علیهم السلام اظهار داشتند: بیان فضائل اختصاصی اهل بیت علیهم‌السلام هم‌چون خلقت نوری پیش از آفرینش، معاف بودن انوار خمسه طیبه از دستور سجده بر آدم ابوالبشر که در تفسیر کلمه “عالین” وارد شده، اینکه ایشان علیهم‌السلام دلیل لزوم سجده بر آدم ابوالبشر توسط جمیع ملائکه بوده‌اند و فضائل دیگر به این جهت است که مردم حقایق عالم وجود را بشناسند و فریفته‌ی مکاتب باطل و ادعاهای دروغ مدعیان عرفان و.. نشوند.

آیت الله یثربی ابراز داشتند: رسول الله صلی الله علیه وآله افضل از تمام موجودات هستند و بعد از ایشان حضرت امیرالمؤمنین و فرزندان معصوم‌شان علیهم‌السلام بر همه مخلوقات برتری دارند و هیچ موجودی به مقامات والای ایشان دسترسی ندارد؛ مقاماتی که آنان را در جایگاهی قرار داده که هرکس دوست‌شان بدارد، محبوب خدا خواهد شد و هرکس با آنان دشمنی ورزد، مبغوض‌ترین افراد نزد پروردگار خواهد بود.