عدالت صحابه

کتاب «عدالت صحابه» از سلسله مجموعه‌ی نقد و بررسی، تألیف حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، توسط انتشارات علامه بهبهانی رحمه الله علیه منتشر شد.

در این اثر، دلایل اهل سنت از کتاب و سنت، برای اثبات نظریه «عدالت صحابه» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این اثر مختصری از جلد دوم کتاب «سیری در آیات ولایت و امامت» تألیف حضرت آیت الله یثربی دام ظلّه می باشد. مؤسسه ی تحقیقاتی علامه ی مجدّد وحید بهبهانی رحمه الله علیه سعی نموده است تا با مختصر نمودن این کتاب، امکان بهره مندی از مطالب مهم آن، برای کسانی که مایل به مطالعه ی فشرده و کوتاه مباحث اعتقادی هستند فراهم گردد.

این اثر گرانبها در چهار فصل تدوین یافته است که فصول و برخی از مطالب مندرج در آن ها به صورت مختصر در ذیل مورد توجه قرار می گیرد:

فصل اول شامل: عدالت صحابه، معنا و ثمرات آن، شناخت گروه های صدر اسلام، اشکالاتی بر نظریه ی عدالت صحابه.

فصل دوم شامل: صحابه در ترازوی تاریخ، صلح حدیبیّه و عدالت صحابه، غزوه ی تبوک و عدالت صحابه، توطئه ی قتل رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم).

فصل سوم شامل: بررسی آیات قرآن مجید مورد استناد اهل سنت، توبه ی صحابه و عدالت آنان ، بررسی عدالت صحابه در سوره ی حشر، انحراف از مسیر رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم).

فصل چهارم شامل: استناد به سنت برای اثبات عدالت صحابه، صحابه چون ستارگان، حرمت دشنام به صحابه، سیاست بنی امیه برای محو تشیّع.

برای تهیه این کتاب می توانید به آدرس: قم، خیابان معلم، معلم ۱۴، پلاک ۸ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۹۱۶۰۰۲۵۳۷۸۳۹۱۶۰ تماس حاصل فرمایید.