آیت‌الله یثربی: نگذاریم اصالت‌ها در پای مناصب قربانی شوند

رئیس، هیات رئیسه، نماینده ولی فقیه در دانشگاه کاشان و جمعی از اساتید این دانشگاه با حضور در بیت حضرت آیت الله یثربی مدظله در کاشان با معظم‌له دیدار و گفتگو کردند.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم درباره حب جاه و مقام بیان داشتند: انسان از پول و ثروت اشباع می‌شود اما حب مقام هیچ وقت دست از سر انسان برنمی‌دارد چنان که در روایت است که آنهایی که به مقام صدیقین رسیده‌اند از آخرین بندی که جدا می ‌شوند حب الجاه است.

ایشان افزودند: این خیلی مهم است که ما به منصب‌ها به عنوان یک امر موقتی نگاه کنیم و حاضر نشویم همه اصالت‌ها را در پای مناصب قربانی کنیم.

استاد معظم، ناتوانی فکر و اندیشه را یکی از معضلات مهم جامعه برشمردند و افزودند: حوزه و دانشگاه وظیفه دارند که برای رشد فکر در جامعه تلاش کنند و جامعه‌ای بسازند که به ثبات اندیشه برسد و به راحتی فریب شعارها را نخورد.

ایشان خطاب به حاضران توصیه کردند: شما بهترین دوران عمرتان را هزینه کرده‌اید و با تحصیل و آموزش، سرمایه اندوخته‌اید نگذارید این سرمایه به آسانی از دست برود و برای فردای جامعه سرمایه‌گذاری کنید

معظم له تصریح کردند: مناصب موقتی است و فردا خبری از حضور شما در این مقام‌ها نخواهد بود پس برای ساختن مدیران فردا تلاش کنید و برای آینده ذخیره‌سازی کنید.

آیت الله یثربی با ابراز تأسف از افزایش خروج نخبگان از کشور بیان داشتند: دولت و حکومت باید برای مردم و جامعه بهترین خدمات را ارائه دهند، اما با کدام سرمایه؟ و وقتی شرایط اجتماعی و سیاسی آماده و مهیای فعالیت نخبگان نباشد آنها تن به مهاجرت می‌دهند.

ایشان تأکید کردند: این وظیفه شماست که زمینه را برای فعالیت نخبگان فراهم کنید. دانشگاه باید تلاش کند تا با دستیابی به علم روز، تولید ملی رونق بگیرد و زمینه اشتغال تحصیلکردگان فراهم شود.

استاد معظم در پایان بیان داشتند: شما مدیران و اساتید هم باید دانشجوها را بسازید و نسلی از محصلان فرهیخته را تربیت کنید و هم دانشگاه را بسازید و فضایی برای تقویت اندیشه‌های درست و تفکر صحیح را فراهم کنید. شخصا بسیار امیدوارم که نتیجه زحمات شما تربیت نسل‌هایی آگاه‌تر و بیدار باشد.

در آغاز این دیدار، دکتر زراعت گزارشی از وضعیت دانشگاه و فعالیت‌های اخیر را ارائه کرد و حجه‌الاسلام و المسلمین شیخ علی روحانی و چند تن از اساتید به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.