دیدار جمعی از مدیران و دانش آموزان دبیرستان امیرالمومنین علیه‌السلام تهران با آیت الله یثربی

جمعی از مدیران، مسئولان و دانش آموزان مدرسه غیرانتفاعی امیرالمومنین علیه السلام تهران با حضرت آیت الله یثربی مدظله دیدار کردند.

این جلسه که در روز شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، مصادف با ۱۹ ذی القعده ۱۴۳۷ برگزار شد استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: دوران جوانی فرصت بسیار مناسبی برای رسیدن به مقامات والای اخروی است. بر اساس روایت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، در روز قیامت یک بار از کل عمر انسان و مرتبه دیگر از دوران جوانی سوال می‌شود که چگونه سپری شده است. دلیل خاص بودن دوران جوانی آن است که انسان می‌تواند با شور و حال جوانی، فرامین الهی را عمل کند و بسیاری از صفات اخلاقی و اعتقادات پسندیده را درون خود، نهادینه کند.

استاد معظم خطاب به دانش آموزان ابراز داشتند: بر اساس حدیث ” أحب الناس إلى الله أنفعهم للناس” کسانی نزد خداوند محبوب‌تر هستند که به مردم نفع بیشتری برسانند. اگر شما از امکانات این سرزمین استفاده کردید و به درجات عالی علمی رسیدید، در همین مملکت برای مردم مفید باشید.

معظم له ابراز داشتند: تولی و تبرّی دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است. این دو اصل را در قلوب خود تقویت کنید تا از آثار آن بهره‌مند شوید. پیوند معنوی با اهل بیت علیهم‌السلام به خصوص حضرت بقیه الله الأعظم عجل الله فرجه الشریف را تقویت کرده و برای فرج ایشان بسیار دعا کنید.

آیت الله یثربی توصیه نمودند: در برابر شبهات اعتقادی، انس و الفت خود را با مجالس اهل بیت علیهم‌السلام و علماء و اساتید بیشتر کنید تا مصون بمانید. هر چه در توان دارید، به معارف سیدالشهداء علیه‌السلام و سوگواری و عزاداری برای ایشان اهتمام کنید و بدانید هر جزع و بی‌تابی برای سیدالشهداء علیه‌السلام فضیلت فراوان دارد.