آیین اختتامیه مدرسه فقهی اهل البیت علیهم السلام

در آستانه ماه مبارک رمضان، آیین اختتامیه مدرسه فقهی اهل البیت علیهم السلام با حضور اساتید و طلاب این مدرسه و با بیانات آیت الله یثربی مدظله برگزار شد.

 این جلسه که در روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، مصادف با ۲۰ شعبان المعظم ۱۴۳۹ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه نفر خاطر نشان کردند: تحصیل، تهذیب و تفقه در دین، مهم‌ترین وظایف طلاب در طول زندگی‌شان است. از آن‌جا که ترویج دین همواره به کارشناسان دینی محتاج است، طلاب موظف‌اند به وظیفه مهم تفقه در دین، اهتمام بورزند.

استاد معظم ابراز داشتند: در زندگی طلبگی مشکلات فراوانی از جمله مشکلات معیشتی وجود دارد؛ اما این مسائل نباید مانع از رسیدن به عمق معارف اسلامی باشد. در طول تاریخ، علمای بزرگی مانند شیخ اعظم انصاری و شیخ بهایی، با وجود مشکلات فراوان، توانسته‌اند در مسیر اهل بیت علیهم السلام گام برداشته و خدمات شایسته‌ای به مکتب تشیع ارائه کنند.

معظم له اظهار داشتند: برای پاسخ مناسب به شبهات متنوع، لازم است روحانیون مسلط به علوم اهل بیت علیهم السلام باشند و توجه داشته باشند که غیر مسیر اهل بیت علیهم السلام، منحرف کننده و زیان‌بار خواهد بود.

آیت الله یثربی توصیه نمودند: در ایام تبلیغی، با تأسی از گفتار و رفتار رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم، با مردم رفتار محترمانه و صمیمانه داشته باشید. برای تفسیر آیات الهی، از کتب تفسیر روایی هم‌چون تفسیر عیاشی و تفسیر علی بن إبراهیم قمی، بهره ببرید.
به این نکته توجه کنید که مردم به رفتار یک روحانی کاملا توجه دارند و اگر به گفته‌های خود پایبند نباشد، او را عالم بی‌عمل دانسته و طرد می‌کنند.
در پایان این مراسم، با اهدای جوایزی از اساتید و طلاب ممتاز تجلیل به عمل آمد.