سفر به سرزمین ولاء؛ گزارش سفر آیت الله یثربی به خطه آذربایجان (۵)؛دیدار با امام جمعه، اساتید، و طلاب حوزه علمیه مراغه

حضرت آیت الله یثربی مدظله و هیئت همراه، روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه وارد شهر مراغه شدند و در ورودی شهر مورد استقبال طلاب، روحانیون و امام جمعه محترم شهر مراغه آیت الله پورمحمدی قرار گرفتند و سپس در مجموعه مسجد جامع و حوزه علمیه علی بن ابی طالب علیه السلام با گروهی از طلاب، اساتید و مبلغان شهر مراغه ملاقات نمودند.
در شروع مراسم ابتدا آیت الله پورمحمدی ضمن خوش آمدگویی، گزارشی از فعالیت های دینی و فرهنگی خود طی بیش از دو دهه حضور در مراغه را ارائه نمود.
ایشان به تفصیل از نحوه احیاء مدارس علمیه و بازسازی مراکز مذهبی و دینی این شهر سخن گفته و اظهار داشت: بسیاری از مدارس متروک و یا ویران شده بود که با تلاش و پیگیری های فراوان بازسازی و به مجموعه های آموزشی شهر اضافه شدند.

حضرت آیت الله یثربی مدظله ابتدا از زحمات و خدمات آیت الله پورمحمدی تقدیر و تشکر نموده و اظهار امیدواری کردند که این سلوک و روش ایشان الگویی برای همه روحانیون باشد و مسیری که ایشان آغاز کرده اند ادامه یابد.
معظم له در این دیدار به تبیین وظایف طلاب و روحانیون بلاد پرداختند و خلوص نیت در امر تبلیغ دین را عامل مهمی در موفقیت روحانیت برشمردند.
ایشان همچنین به طلاب جوان توصیه کردند: فرصت جوانی را مغتنم شمرده و در کنار تلاش مضاعف در علم اندوزی، به تهذیب اخلاق نیز توجه کافی داشته باشند.