برگزاری جلسه درس اخلاق مدرسه فقهی اهل البیت علیهم السلام با بیانات آیت الله یثربی

جلسه درس اخلاق مدرسه فقهی اهل البیت علیهم السلام با حضور طلاب و اساتید این مدرسه و با بیانات حضرت آیت الله یثربی مدظله برگزار شد.

این دیدار که در روز سه شنبه ۶ آذر ماه مطابق با ۱۹ ربیع الاول ۱۴۳۰ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: ذات علم دارای ارزش و شرافت است و چیزی نمی‌تواند از ارزش آن بکاهد. براساس روایات، ذات علم نور است و این نورانیت می‌تواند تمام حجاب‌ها و پرده‌های ظلمانی در مسیر کمال انسانی را بردارد.

استاد معظم اظهار داشتند: فیض‌های معنوی حسنه، تسبیح، صدقه و جهاد تنها با فعالیت‌های علمی به دست می‌آید. بهترین مونس آدمی، فعالیت‌های علمی است و امور معیشتی نباید مانع تحصیلات شود. سیره‌ی علمای سلف پرهیز از مقامات دنیوی بوده است. رزق و روزی طالب علم، توسط خداوند تضمین شده و هدف تحصیل علم نباید رسیدن به پست و مقام باشد.

آیت الله یثربی ابراز داشتند: درجات علمی از طریق فعالیت و تلاش به دست می‌آید و کسی با شباهت ظاهری با علماء، عالم نمی‌شود.

وزان علماء هم‌چون وزان سپاهیانی است که در زمان صلح و جنگ، آماده دفاع هستند. عالمان همواره باید با مجاهدت علمی، خود را به سلاح علم تجهیز کنند تا بتوانند پاسخ‌گوی سوالات بوده و دربرابر شبهات از مکتب وحی دفاع کنند.

در این مسیر، توجه به مسلک عالمان گذشته برای دستیابی به مقام فقاهت و علم ضروری است.