تواضع و فروتنی موجب شکوفایی اندیشه می شود

حضرت آیت الله یثربی مدظله در دویست و هفتاد و دومین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، عمل به گفتار و محتوای دعوت الهی را مهم ترین ویژگی پیامبران در تحقق پیمان الهی برشمردند.

این جلسه که در شامگاه چهارشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷، مطابق با ۴ ربیع الثانی ۱۴۴۰ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی خاطرنشان کردند: حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از جمله شریف‌ترین امامزادگان، والاترین صحابه حضرات معصومین علیهم‌السلام و موثق‌ترین راویان حدیث می‌باشد.

استاد معظم افزودند: مرحوم شیخ صدوق و علامه مجلسی قدس‌سرهما در کتب روایی‌شان نقل کرده‌اند که حضرت عبدالعظیم اعتقادات خود را به حضرت امام هادی علیه‌السلام عرضه کرد و امام علیه‌السلام بر تمام اعتقادات ایشان از توحید و نبوت و ولایت ائمه اطهار علیهم‌السلام، صحه گذاردند و ثبات قدم در این مسیر را موجب نجات و سعادتمندی دانستند.

معظم له اظهار داشتند: خداوند متعال از انسان‌ها در عالَم فطرت، پیمان گرفته و انبیای الهی علیهم‌السلام برای برانگیختن همان دفینه‌های فطری و یادآوری آن میثاق، مبعوث شده‌اند.

آیت الله یثربی ابراز داشتند: پیامبران خدا به عنوان افرادی که مامور تحقق پیمان الهی هستند، دارای امتیازاتی از جمله سرآمد بودن در امور عبادی و اخلاقی می‌باشند و رفتارشان مطابق گفتارشان است. آنان با وجود دارابودن کرامات و مقامات عالی، اهل تواضع و اجتناب از کبر و فخرفروشی‌اند.

ایشان عنوان داشتند: با تواضع و خفض جناح نزد مردم، حکمت و اندیشه در قلوب شکوفا می‌شود و انسانیت آباد می‌گردد نه با تکبر و فخرفروشی.