همگان برای احیای شعائر فاطمیه بکوشند

حضرت آیت الله یثربی مدظله در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه از سلسله جلسات به سوی معرفت، در ادامه تشریح سیره عملی رسول خاتم صلی الله علیه وآله، انس متواضعانه و سلوک مهربانه حضرت با مردم را از جمله ویژگی های مهم سیره حضرت برشمردند.

این جلسه که در شامگاه چهارشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۷، مطابق با ۹ جمادی الثانی ۱۴۴۰ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: انس متواضعانه و سلوک مهربانانه رسول اکرم صلی الله علیه وآله با مردم، از جمله ویژگی‌های سیره ایشان است و پایبندی حضرت نسبت به محتوای دعوت‌شان را بازگو می‌کند.

 استاد معظم ابراز داشتند: رسول خاتم صلی الله علیه وآله اوقات شریف‌شان را تنها به عبادت نمی‌گذراندند بلکه در داخل و بیرون منزل با رفتاری متواضعانه و سرشار از محبت، همه انسان‌ها را به سمت خود و دین خدا جذب می‌کردند به گونه‌ای که وقتی مردم نزد ایشان می‌رفتند، احساس می‌کردند نزد پدری دلسوز هستند.

آیت الله یثربی عنوان داشتند: ایشان با بردگان و کهنسالان روی زمین می‌نشستند و غذا میل کردند، با کودکان بازی می‌کردند و دست مهر بر سرشان می‌کشیدند. اگر کسی در محضر حضرت به جرم و گناهی اقرار می‌کرد، حضرت سعی می‌کردند آن را نادیده بگیرند تا شخص از کرده خود نادم شود. سخت‌گیری به افراد برای اثبات جرم و تندی‌هایی که مردم را به ارتکاب گناه حریص‌تر می‌کند در سیره ایشان نیست.

معظم له ادامه دادند: تأسی به رفتار رسول الله صلی الله علیه وآله که منطبق بر فطرت انسان است، و تطبیق گفتار و رفتار حاکمان، ناخودآگاه موجب جذب و پایبندی مردم به فرامین الهی می‌شود.

ایشان اظهار داشتند: دست‌یابی به محصول، نتیجه‌ زمین و کشتزار نرم است که بذر بتواند در آن رشد کند. قلب و نفس انسان کشتزاری است که نیات و اعمال شایسته، آن را نرم و مستعد، و گناه آن را نابود می‌سازد.

استاد معظم به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان داشتند: حضرت زهرا سلام الله علیها مجهوله القدر هستند و همه آفریدگان نسبت به شناخت جایگاه‌شان مفطوم‌اند.

ایشان در پایان توصیه نمودند همگان برای احیای شعائر فاطمیه بکوشند و شهرها را سیا‌پوش کنند و مجالس خود را با ذکر فضایل و مناقب حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام زینت بخشند.