آیت الله یثربی : امامت و خلافت رسول اکرم و مقابله با غاصبان خلافت، مطالبات اصلی حضرت زهرا در خطبه‌هایشان بود

فقیه برجسته حوزه علمیه قم شب سه شنبه همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه ی زهرا ” سلام الله علیها ” در همایش طلاب و فضلای منطقه کاشان در مجتمع یاوران مهدیِ جمکران گفتند: امامت و خلافت رسول اکرم ” صلی الله علیه و آله ” و مقابله با غاصبان خلافت، مطالبات اصلی حضرت زهرا در خطبه‌هایشان بود.

حضرت آیت الله یثربی با بیان این که آنچه بعد از شنیدن نام حضرت زهرا ” سلام الله‌ علیها ” به ذهن متبادر می‌شود، مظلومیت بی‌سابقه ایشان است یادآور شدند: مطالبات اصلی حضرت در خطبه‌هایشان، امامت و خلافت رسول اکرم “صلی الله علیه وآله”  و مقابله با غاصبان خلافت در انحرافاتی بود که آنان ایجاد کرده بودند.

ایشان با تأکید بر این که براساس آیات الهی، امامت تنها مجعول به جعل الهی است افزودند: حضرت زهرا ” سلام الله‌ علیها ” تأکید داشتند که اگر اهداف الهی و نیت رسول اکرم “صلی الله علیه وآله ” در مورد جانشینی امیرالمؤمنین ” علیه‌السلام ” محقق می‌شد دیگر کسی به خود جرأت نمی‌داد امامت را امری عرفی و ناشی از انتخاب سقیفه معرفی کند و دست حیله‌گران را برای جلب رأی مردم باز بگذارد.

معظم له با اشاره به این که غاصبان خلافت به انحراف دین کمربستند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف شوم‌شان فروگذار نکردند یادآور شدند: عقل سلیم حکم می‌کند باید بین جانشین و رسول خدا “صلی الله علیه وآله” سنخیت وجود داشته باشد و همواره أفضل حاکم باشد و با حضور أفضل، نوبت به مفضول نمی‌رسد لذا آیا جایز بود که با وجود معدن علم و مخزن وحی الهی، عده‌ای ددمنش که محتاج علوم دیگران بودند، بر کرسی خلافت تکیه زنند؟!

 آیت الله یثربی تصریح کردند: در این عصر، همه انسان‌ها و به شکل خاص طلاب و روحانیون بر سر سفره حضرت ولی عصر ” عجل الله فرجه”  ارتزاق می‌کنند و نباید در مقام خدمت، معرفت و معرفی ایشان به مردم کوتاهی کنند.