سرّ امیدواری بندگان به حضرت حق، در دعای ماه رجب

حضرت آیت الله یثربی مدظله در پایان درس خارج فقه، به مناسبت فرارسیدن ایام ماه رجب و عید نوروز، این ایام را فرصت مناسبی برای قرب به بارگاه الهی دانستند.

 این جلسه که در روز چهارشنبه، ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷، مصادف با ۶ رجب المرجب ۱۴۴۰ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کردند: در دعای خاص ماه رجب، سرّ امیدواری بندگان به حضرت حق ذکر شده است؛ اینکه انسان چه درخواست کند یا نکند، خداوند روزی خود را به بندگان‌اش عطا می‌کند.

با این مضمون، چرا باید کسانی برای رسیدن به مال و ثروت به صاحبان قدرت و ثروت مراجعه کنند و با خوارکردن خویش به خواسته‌هایشان برسند؟

معظم له ادامه دادند: خداوند دوست دارد در این ماه، بنده‌اش را وسیله رساندن روزی به نیازمندان قرار دهد و از این راه او را ارتقاء بخشد. حال اگر بنده از این فرصت بهره‌مند شد، او را سعادتمند قرار می‌دهد اما اگر این فرصت را از دست داد و به نیازمندان اعتنایی نکرد، خداوند این فرصت را در اختیار بنده‌ای دیگر قرار می‌دهد.

استاد معظم ابراز داشتند: از آداب کمک به نیازمندان این است که اگر مالی برای کمک نداشت، برای او دعا کند. این تاکید در خطاب خداوند متعال به حضرت موسی علیه‌السلام بیان شده است.

آیت الله یثربی توصیه نمودند: در ایام نوروز علاوه بر صله ارحام از تحصیل علوم و معارف و مجاهدت در انجام مستحبات، غفلت نورزید.