دیدار آیت الله یثربی با علما و روحانیت خمینی شهر اصفهان

آیت الله یثربی در ادامه سفر به اصفهان، با حضور در خمینی شهر با علما و روحانیون منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.
ایشان در این دیدار که در بیت مرحوم آیت الله امامی سدهی برگزار شد، گفتند:
بر اساس حدیث قدسی، خداوند مهم‌ترین وظیفه نبوت و پیامبری را به حضرت موسی کلیم الله علیه السلام یادآوری فرمود و آن اینکه حضرت کاری کند مردم به سمت خدا روی آورده و او را دوست داشته باشند. این عمل امکان پذیر نیست مگر با تذکر و بازگویی نعمت‌های الهی به مردم. اگر مردم با کلمات وحی و ناقل آن مانوس شوند و نعمت‌های الهی را به یاد آورند، از خداوند روی‌گردان نخواهند شد.

معظم‌له عنوان داشتند: شرط قبولی طاعات و عبادات، معرفت به امام زمان خویش و پذیرش ولایت و فرمانبری از اوست. کسی که از امام زمان خویش غافل باشد، هر چند که در تمام روزهای سال روزه‌دار بوده و یا در حال اقامه نماز باشد، تمام عبادات او بی‌ثمر خواهد بود.

استاد معظم نقش خطبا و روحانیت را در احیای معارف تشیع بی‌بدیل ارزیابی نموده، اظهار داشتند: مهم‌ترین وظیفه علما در این عصر، شناساندن مقام رفیع امامت و ولایت و ترویج سیره اخلاقی اهل بیت علیهم السلام به مردم و برگزاری مجالس به ویژه مجالس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است. چرا که سرمایه‌ای والاتر از سرمایه ولاء و محبت به سیدالشهدا علیه‌السلام در دنیا و آخرت وجود ندارد.

معظم له در پایان به خطبا و روحانیت توصیه نمودند:
متاسفانه گاهی جهالت و کج‌فهمی در فهم روایات، به جایی می‌رسد که احکام الهی را دگرگون می‌کنند. به عنوان نمونه مشاهده می‌شود شخص به مصلحت تخیلی خود، قبل از این‌که جرم مجرمی اثبات شود به او تهمت زده و آن را به عنوان هتک حرمت جائر بر خود واجب می شمارد!
طلاب محترم باید ابتدا خود را با سلاح ایمان و معرفت تجهیز کنند و سپس جهالت و کج فهمی را از مردم دور سازند.
دشمنان دین در طول تاریخ سعی داشته‌اند نماد مکتب تشیع را از روی زمین پاک کنند و ارکان این مکتب را نابود سازند. چنان‌که گاه با انکار حضرت رقیه علیهاالسلام، اعمال شنیع و ننگین بنی امیه را نفی می‌کنند.
این وظیفه طلاب است تا با بیان معارف حقه تشیع، از اعتقادات و ارکان اصلی مکتب تشیع صیانت کنند و اجازه ندهند خناسان با شبهه‌افکنی، اذهان جوامع شیعه به خصوص جوانان را مخدوش سازند