سخنرانی آیت الله یثربی در مراسم هیأت علوی اصفهان

آیت الله یثربی روز شهادت حضرت رقیه علیهاالسلام در مراسم هیأت علوی اصفهان، حضور یافتند.

معظم‌له طی بیاناتی در این مراسم، گفتند: اساس و کیان اصول و فروع دین مقدس اسلام در گرو خون مقدس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است، خون پاکی که بر اساس روایات صحیح السند، مأوی و مسکن‌اش خلد و بهشت برین است.

آیت الله یثربی خاطرنشان کردند: وظیفه همه شیعیان است که در قبال ریخته شدن خون مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، مجالس عزاداری و سوگواری برپا کنند و از هیچ کوششی دریغ نورزند. نباید تصور کرد این سینه‌زنی ها و زنجیرزدن‌ها و گریبان چاک زدن‌ها افراط است.

استاد معظم ابراز داشتند: خون حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برای برپایی نماز و روزه و …. ریخته نشد؛ چرا که نماز و روزه از فروع دین است و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام اصل دین؛ هرگز اصل دین برای فروع آن فدا نمی‌شود؛ خون حضرت ریخته شد تا لباس ظلمانی جهل و ظلمت از پیکره بشر کنده شود و لباس علم و معرفت الهی و مکتب تشیع بر قامت آدمی تا روز قیامت پوشانده شود.

آیت الله یثربی اظهار داشتند: از قدیم الایام، سرزمین اصفهان پایگاه استوار تشیع است و قرن‌هاست که معارف حقه تشیع از این سرزمین به سرزمین های دیگر منتقل شده است. لذا از این سرمایه عظیم محافظت و مراقبت نمایید و اجازه ندهید دشمنان مغرض و دوستان نادان به حریم آن تجاوز کنند.

معظم‌له تصریح کردند:عده ای از دشمنان کوردل و به تبع آن دوستان جاهل به قصد تطهیر اعمال ننگین و وحشیانه بنی‌امیه، حضرت رقیه و حضرت علی اصغر علیهماالسلام را انکار می‌کنند. بر تمام شیعیان واجب است که همواره عاشورا و تمام شعائر آن را احیاء کنند و با سلاح علم و معرفت، اجازه خودنمایی به دشمنان قسم خورده مکتب تشیع ندهند.

ایشان توصیه کردند: پدران و مادران و گذشتگان خود را تکریم کنید؛ چرا که آنان با ریختن خون‌ها و تحمل مشقت‌های فراوان پرچم عزای سیدالشهدا علیه‌السلام را به دست ما سپردند. ما هم وظیفه داریم از این پرچم عظیم صیانت و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

آیت الله یثربی پس از اتمام مجلس، در دسته عزاداری هیأت علوی شرکت کردند.