دیدار جمعی از مبلغان استان لرستان با آیت الله یثربی در آستانه ایام فاطمیه

این دیدار که روز شنبه اول جمادی الاول، ۷ دی ۹۸ برگزار شد، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه گردید و سپس حضرت آیت الله یثربی دام ظله بیاناتی ایراد نمودند.

آیت الله یثربی در این دیدار خطاب به حضار اظهار داشتند: لازم است طلاب به یادگیری مبانی و مبادی فقه و اصول همت گمارند و به این وسیله قدرت علمی‌شان را تقویت کنند. صرف حضور در موسسات با رشته‌های تخصصی نمی‌تواند حریم اعتقادی شیعه را در برابر شبهات محافظت کند.

معظم له افزودند: گام بعد این است که سرمایه‌های علمی توأم با اخلاص را میان مردم ترویج کنند. جامعه نیازمند روحانیت عالم و عامل است. قدرت بلاغت و شناخت مخاطب، دو رکن مهم در بیان مطالب علمی میان مردم است.

فقیه برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هرگونه خطای مسئولان بر اعتقادات مردم تاثیر می‌گذارد خاطرنشان کردند: در مناطقی که روحانیت توانسته با دیانت، تقوا، اخلاص و علم حضور داشته باشد، آن جامعه به لحاظ اعتقادی رشد کرده؛ لذا روحانیون صرف‌نظر از مسائل سیاسی حاکم بر جامعه به فکر اندوختن سرمایه علمی و معنوی باشند.

استاد معظم به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه ابراز داشتند: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای نشر فضایل اهل بیت به ویژه حضرت زهرا سلام الله‌علیهم است تا موجب تعمیق اعتقادات مردم شود. در منابر و رسانه‌ها و اجتماعات به تشریح حوادث جانگداز بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه وآله و چگونگی شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام بپردازید و در بیان حقانیت مذهب بکوشید.