آیت الله یثربی:در ایام فاطمیه طلاب و روحانیون هر مقدار که می‌توانند برای تبلیغ و اشاعه معارف، بیان فضایل و ظلم‌هایی که به حضرت زهرا علیهاالسلام شد، بکوشند

حضرت آیت الله یثربی مدظله در پایان درس خارج فقه، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، به تحلیل بی تابی حضرت أمیرالمومنین علیه السلام در غم از دست دادن همسرشان پرداختند.

این جلسه که در روز شنبه، ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸، مصادف با ۱۱ جمادی الاول ۱۴۴۱ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خطاب به طلاب و روحانیت خاطر نشان کردند: در ایام فاطمیه طلاب و روحانیون هر مقدار که می‌توانند برای تبلیغ و اشاعه معارف، بیان فضایل و ظلم‌هایی که به حضرت زهرا علیهاالسلام شد، بکوشند. شبهات پیرامون حادثه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام را دفع کنند تا مخالفان نتوانند هم‌چون غدیر، آن را انکار کنند.

معظم له ابراز داشتند: خداوند متعال در آیات قرآن اجهار به بدگویی را منع فرموده چرا که موجب اشاعه منکر می‌شود اما با جمله « إلا من ظلم » گروه مظلومان را از قاعده فوق استثناء کرده است. اگر ظلم ظالم افشاء شود نه تنها ممنوع نیست بلکه امری پسندیده تلقی می‌شود.

استاد معظم ادامه دادند: باید تمام ظلم‌هایی که در حق حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام شده، بازگو شود تا با شناسایی معیارهای تشخیص حق از باطل، راه رستگاری نمایان گردد.

معظم له با توصیف صبر و تحمل بی پایان حضرت أمیرالمومنین علیه السلام در مواقف مختلف اظهار داشتند: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای پیشبرد اهداف رسول اکرم صلی الله علیه وآله همواره جان خود را در معرض خطر قرار می‌دادند. لیله المبیت، جنگ بدر و احد و خیبر و احزاب، تنها نمونه‌هایی از جان‌فشانی‌های حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است.

اما با وجود چنین ویژگی‌هایی در غم از دست دادن همسرشان، حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام، بی‌تاب شدند و نتوانستند این مصیبت عظیم را تحمل کنند.