دیدار طلاب حوزه جامع لاهیجان با آیت الله یثربی

جمعی از اساتید و طلاب  حوزه جامع لاهیجان با حضور در دفتر حضرت آیت الله یثربی مدظله، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که در روز چهارشنبه ۱۲ جمادی الاول، مطابق با ۱۸ دی ۹۸ برگزار شد، ابتدا گزارشی از تاریخچه منطقه گیلان و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه علمیه ارائه گردید و سپس حضرت آیت الله یثربی بیاناتی ایراد نمودند.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: خطّه گیلان در تربیت علمای شیعه، پیشگام بوده و علمای بزرگی از آن ظهور یافته‌اند که مقوّی و مروج معارف اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند.

معظم له با یادآوری اهداف اصلی طلاب ابراز داشتند: طلاب در ابتدای راه، نیات خود را از شوائب دنیوی و به دست آوردن مقام و ثروت، خالص کنند سپس به تحصیل معارف الهی بپردازند و بعد از تحصیل قدرت علمی و معنوی در نشر معارف بکوشند.

ایشان اصول پنج گانه در موفقیت تحصیلی را این گونه تشریح نمودند: پیش مطالعه و آماده کردن مطالب کلی در ذهن، حضور مداوم و منظم در مجلس درس، تقریر مطالب درس، مطالعه و مباحثه، پنج رکن مهم در یادگیری است که بدون آن تفقه ممکن نمی‌شود.

استاد معظم افزودند: ادبیات عرب و معانی و بیان موجب تقویت پایه علمی طلاب می‌شود و مقدمه مهمی در استنباط و درک معارف و فهم ظاهر کلمات عربی است.

آیت الله یثربی در بخش دیگر از بیانات خود اظهار داشتند: در زمان تحصیل، ممحض در یادگیری باشید و از فضاهای مجازی فاصله بگیرید و اوقات فراغت را با مطالعه کتب حدیث و تاریخ پرکنید و اجازه ندهید مسائل غیرضروری، عمر گرانبها را هدر بدهد.

معظم له به مناسبت فرارسیدن ایام جاگداز فاطمیه خاطرنشان کردند: در تحکیم پایه‌های اعتقادی بکوشید و خود را تحت لوای اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام قرار دهید و مطمئن باشید اگر یک قدم ولو ناچیز در مسیر این خاندان بردارید، کرامت بی‌پایان ایشان، تلاش شما را بی‌جواب نخواهد گذاشت لذا با تمام قوت در حفظ شعائر و نشر فرهنگ فاطمیه بکوشید و در مناطق خود تلاش و جدیت به خرج دهید.

ایشان در پایان به ذکر مصائب جانگداز حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداختند.