آیت الله یثربی : متولیان امور اقتصادی و معیشت مردم باید فراتر از شعار و گفتار، در مسیر زدودن فقر مردم و در عمل تلاش‌ کنند

فقیه برجسته حوزه علمیه قم در پایان آخرین جلسه درس خارج فقه سال ۱۳۹۹ در جمع استادان و طلاب با بیان این که محبت کردن در فطرت انسان و جبلّی اوست و با عفو و چشم‌پوشی از خطاهای دیگران، آن را ظاهر می‌کند افزودند: بارزترین شاخصه‌ی ذات اقدس الهی، دوست داشتن تمام مخلوقات است و به همه آن‌ها صرف نظر از اینکه او را اطاعت می‌کنند یا نه، روزی‌اش را ارزانی می‌دارد.

 حضرت آیت‌الله یثربی مدظله یادآور شدند: رحمت الهی زمانی آشکارتر می‌شود که مهم‌ترین وظیفه‌ی رسول‌اش صلی الله علیه وآله را رحمت به مخلوقات بیان می‌فرماید.

ایشان با بیان این که از جانب دیگر، بندگان نیز باید محبت و دوستی خداوند را در عمل نمایان کنند خاطرنشان کردند: شاکر بودن نسبت به نعمت‌های الهی و متخلّق به اخلاق الهی شدن در خلوت و جلوت و گوش فرادادن به درد دل بندگان خدا و تلاش برای حل مشکلات آنان و به طور کلی رفتار مطابق خواست محبوب، مصداق آن عمل است.

معظم له ادامه دادند: چنین ویژگی‌هایی اگر در روحانیت وجود داشته باشد، مردم نسبت به آنان باور پیدا می‌کنند و رفتار خود را با اعمال او تنظیم می‌نمایند.

حضرت آیت‌الله یثربی در ادامه یادآور شدند: درس اخلاق در حوزه‌ها اگر با الزام به شرکت باشد و توسط کسانی ارائه شود که صرفا سخن می‌گویند و اعمال‌شان با گفتارشان تفاوت دارد، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

فقیه برجسته حوزه علمیه قم همچنین در اشاره ای به اوضاع روز جامعه تصریح کردند: در متولیان امور اقتصادی و معیشت مردم باید به گرفتاری‌های بندگان خدا توجه داشته باشند و فراتر از شعار و گفتار، در مسیر زدودن فقر مردم و در عمل تلاش‌ کنند و با مقابله با موانع و ایجاد شرایط بهبود اوضاع، مخاطرات جدی موجود حل و فصل شود.