آیت الله یثربی: بسیاری از رسوم رایج میان مردم در ایام نوروز، پسندیده است و باید تقویت شود.

حضرت آیت الله یثربی مدظله در پایان درس خارج فقه، به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز، حسن خلق و معاشرت با اقوام و ایجاد دوستی میان آنها را از جمله وظایف طلاب در این ایام دانستند.

 این جلسه که در روز چهارشنبه، ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶، مصادف با ۲۵ جمادی الثانی ۱۴۳۹ برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کردند: همان‌طور که با رسیدن ایام نوروز و فصل بهار طبیعت دگرگون می‌شود، باید قلب آدمی نیز متحول و دگرگون شود. انسان باید به حالات درونی خود مراجعه کند؛ اعمال نیک سال را تقویت و کردار نادرست را اصلاح نماید.

استاد معظم ابراز داشتند: بسیاری از رسوم رایج میان مردم در ایام نوروز، پسندیده است و باید تقویت شود. پاکیزه کردن محیط و صله ارحام، از جمله مستحباتی است که در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد. طلاب می‌توانند با انجام صله رحم و حسن خلق، دشمنی‌ها و کینه‌های دیرین میان اقوام و خویشاوندان را رفع کنند و موجب دوستی و محبت میان اقوام شوند.

معظم له اظهار داشتند: امسال، روز نوروز با شهادت حضرت امام هادی علیه‌السلام مصادف شده است. این روز را با تکریم مجالس عزاداری حرمت نهید و در حفظ و تکریم شعایر بکوشید.

آیت الله یثربی عنوان داشتند: تعطیلات فراوان، خسارت جبران‌ناپذیری‌ در سیر مباحث علمی و رسیدن به مرتبه‌ی عالیه‌ی اجتهاد ایجاد کرده است. حوزه‌های علمیه در گذشته، جز مناسبت‌های خاص، تعطیل نبود. با اوضاع فعلی آیا می‌توان انتظار داشت که طلاب بعد از ده سال، به مرتبه‌ی اجتهاد برسند؟