بندگی خدا صرفا انجام امور واجب و مستحب نیست بلکه پیاده کردن اخلاقیات و ملکات انسانی است که خداوند در فطرت انسان به ودیعت نهاده است.

طبق سنوات گذشته، به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مجلسی با حضور همسران طلاب و روحانیت و با بیانات حضرت آیت الله یثربی مدظله برگزار گردید.

این جلسه که در روز جمعه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ مصادف با ۲۳ جمادی الثانی ۱۴۴۰ در بیت آیت الله یثربی برگزار شد، استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشتند: حضرت زهرا علیهاالسلام سرچشمه‌ی همه نیکی‌ها هستند و براساس روایات، اگر قرار بود همه خوبی‌ها و نیکی‌ها مجسم شود، به شکل حضرت زهرا علیهاالسلام، مجسم می‌گردید.

ایشان ادامه دادند: جایگاه حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام به بیان حضرت امام عسکری علیه‌السلام، جایگاه حجت بر حجج الهی است و این نشانگر علو مرتبه ایشان به عنوان یک زن است که حجت خدا بر حجت‌ها محسوب می‌شوند.

استاد معظم خاطرنشان کردند: براساس آیات الهی، کمال انسان در گرو بندگی است. بندگی خدا صرفا انجام امور واجب و مستحب نیست بلکه پیاده کردن اخلاقیات و ملکات انسانی است که خداوند در فطرت انسان به ودیعت نهاده است.

ایشان ادامه دادند: وظیفه طلاب براساس آیه نفْر، تفقه در دین و ابلاغ آموخته‌ها به مردم است. در اینجا نقش همسران طلاب مهم و وظیفه آنان سنگین است چرا که باید بکوشند در مسیر انجام وظیفه شوهران، یاری‌گر باشند و شرایط زندگی را تسهیل نمایند. در شرایط مضیقه اقتصادی و سخت با حسن خلق و محبت در حد توان خود، کمبودهای زندگی را جبران نمایند.

آیت الله یثربی به همسران طلاب چنین توصیه نمودند: از همسران‌تان بخواهید آنچه در منابر برای مردم بیان می‌کنند، در منزل نیز بازگو کنند.

طلاب برای مطالعه به فضای آرام نیاز دارند. بکوشید با تدبیر دقیق، آرامش و سکون را در خانواده حاکم کنید و اگر همسران اوقات خود را صرف امور غیر علمی می‌کنند به آنها یادآوری نموده و آنها را از کاهلی نهی کنید.

در تربیت فرزندان صالح کوشا باشید تا نسل‌های آینده هم در مسیر صحیح، زندگی مسالمت آمیز داشته باشند.

از بدزبانی و دروغ و غیبت پرهیز کنید چرا که این امور تاثیرات سوء در خانواده و فرزندان خواهد داشت.